معرفی برج خلیفه بزرگ‌ترین سازه آهنی دنیا

برج خلیفه بلندترین ساختمان جهان و یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی دبی است که ساخت آن 6سال به طول انجامید و در چهار ژانویه2010 افتتاح شد. این سازه بتنی که 828 متر ارتفاع دارد، اولین تلاش در تاریخ جهان برای سازه‌ای با این ارتفاع بوده است و در نتیجه طراحان و مهندسان از بهترین و جدیدترین فناوری و طراحی سازه برای آن استفاده کرده‌اند. این برج غول‌پیکر، نمونه‌ای بی‌بدیل از برتری معماری را به رخ دنیا می‌کشد. با توجه به عظمت ساختمان برج، تعجب‌آور نیست که بسیاری آن را به یک شهر عمودی توصیف می‌کنند که صدها آپارتمان خصوصی، هتل، یک سالن بدن‌سازی بزرگ، استخر، رستوران‌های متعدد و حتی مسجد را در خود جای داده است. طراحی این برج 163 طبقه با تلفیق تاثیرات فرهنگی و فناوری مدرن همراه بود تا سازه‌ای با بهترین عملکرد در شرایط آب‌وهوایی دبی ساخته شود

برج خلیفه در شهر دبی امارات متحده عربی و در بلوار شیخ محمد بن راشد یک، درست کنار دبی مال قرار دارد. در واقع این جاذبه دیدنی در مرکز شهر دبی خودنمایی می‌کند؛ ناحیه‌ای که در امتداد جاده شیخ زاید واقع شده و یکی از چندین منطقه شهر است که تعداد زیادی آسمان‌خراش را در خود جای داده است. برج خلیفه در فاصله 3/3 کیلومتری از دریا قرار دارد و با اینکه مناظر طبیعی اطراف آن به‌اندازه مارینای دبی وسوسه‌انگیز نیستند، دریاچه‌ها و رودخانه‌های دست‌ساز زیادی در اطراف برج وجود دارد که تاحدودی این کمبود را جبران کرده‌اند

برج خلیفه نمایش استثنایی از یک کار هنری می باشد و بی دلیل نیست که به جواهر دبی مشهور می باشد. به صد و بیست و چهارمین طبقه که دومین سکوی مشاهده بلند روباز جهان است بروید تا چشم اندازی بی وقفه از خط افق آسمان دبی و اطراف این شهر را نظاره گر باشید زیرا برج خلیفه یکی از جاذبه های مهم دبی می باشد .

درباره معماری بلندترین برج جهان و یکی از زیباترین جاهای دیدنی دبی هر چه که بنویسیم کم گفته‌ایم. بنای 830 متری برج خلیفه که دارای160 طبقه مجزاست، به قدری زیبا و تماشایی است که هر بازدیدکننده‌ای را مسحور تماشای خود می‌سازد. این برج توسط شرکت معماری اسکیدمور طراحی و اجرا شده است. جالب است بدانید در طراحی این برج از شکل و شمایل یک نوع گل به نام هایمنوکالیس استفاده شده است. استفاده هارمونیک از شیشه و فلز در طراحی داخلی برج خلیفه آن را به محیطی فوق العاده چشم و نواز و بی نظیر تبدیل کرده است. به طور کلی، تلاش طراحان برج خلیفه دبی بر این بوده که عناصر فرهنگی کشور امارات را به بهترین شکل ممکن با عناصر جهانی معماری ترکیب کنند. نکته جالب دیگر در مورد طراحی و معماری برج خلیفه این است که بیش از1000اثر هنری مربوط به خاورمیانه و سایر نقاط جهان در مکان‌های مختلف آن به کار برده شده‌اند. لازم به ذکر است که وزن تقریبی برج خلیفه دبی 110 هزار تن عنوان می‌شود.

اگر قصد خرید تور دبی نوروز 1402 را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به هیچ وجه بازدید از برج خلیفه را از دست ندهید؛ زیرا بازدید از برج خلیفه یکی از بهترین تجربیات گردشگری شما خواهد بود.

بهترین زمان برای بازدید از برج خلیفه

بدیهی است که فصل زمستان بهترین فرصت برای سفر به دبی است و بیشترین آمار گردشگران مربوط به ماه‌های دی تا فروردین است. اگرچه سیستم خنک‌کننده برج خلیفه در تمام فصول جواب‌گوی ساکنان آن است؛ اما اگر بخواهید به سایر جاهای دیدنی دبی در اطراف برج خلیفه سر بزنید، بهترین زمان بازدید زمستان است. از آن‌جایی که برج خلیفه در بیشتر روزها شلوغ است، در انتخاب روز و ساعت بازدید نیز دقت ویژه‌ای داشته باشید. فواره های  برج خلیفه یکی از محبوب‌ترین دیدنی های برج خلیفه است که در این ویدئو می‌توانید ببینید.

این برج همه روزه از ساعت 8:30 تا 22:00 باز است و اگر می‌خواهید گرفتار شلوغی نشوید، بهتر است بین ساعت‌های 10:00 تا 12:00 از آن دیدن کنید. لازم به ذکر است که در ساعات غروب آفتاب، این برج بسیار شلوغ می‌شود. اگر بخواهید طلوع خورشید را از بلندترین برج جهان ببینید نیز می‌توانید در تورهای طلوع خورشید برج خلیفه شرکت کنید.


چاپ